Over de Commissie

De Klachtencommissie behandelt klachten over ongewenst gedrag van medewerkers van de bedrijven uit Zorg van de Zaak Netwerk. Deze klachten hebben betrekking op ongewenste gedragingen, zoals discriminatie, (seksuele) intimidatie, agressie, geweld, pesten en treiteren.

De Klachtencommissie is onafhankelijk. De leden worden benoemd op basis van hun specifieke (gedrags)deskundigheid op het gebied van ongewenst gedrag.

De Klachtencommissie stelt naar aanleiding van de door u ingediende klacht een onderzoek in. Na het onderzoek geeft de Klachtencommissie een oordeel over uw klacht. Dit oordeel is schriftelijk onderzoeksrapport, gericht aan het bevoegd gezag van het betreffende bedrijf uit Zorg van de Zaak Netwerk.

De Klachtencommissie wordt ondersteund door een onafhankelijk secretariaat, dat wordt uitgevoerd door Wissenraet van Spaendonck. Met het digitale loket Klachtregeling.nl – waar klachten en geschillen online kunnen worden ingediend – wordt de klachtprocedure vereenvoudigd. Afhandeling van klachten kan daardoor efficiënt en professioneel plaatsvinden.

Als u meer wilt weten over de werkwijze van de Klachtencommissie, kunt u de procedure bekijken en/of hiernaast het reglement en de jaarverslagen downloaden.

Downloads