Over de Commissie

De Klachtencommissie behandelt klachten over professioneel begeleiders die zijn geregistreerd bij StiR.

Het kan hierbij gaan om een klacht met betrekking tot het handelen of nalaten van een professioneel begeleider en/of het niet naleven van de Gedragscode.

De Klachtencommissie is onafhankelijk. De leden worden benoemd op basis van hun specifieke deskundigheid op het gebied van professioneel begeleiden of andere relevante werkvelden.

De Klachtencommissie stelt naar aanleiding van de door u ingediende klacht een onderzoek in. Na het onderzoek geeft de Klachtencommissie een oordeel over uw klacht. Dit oordeel is een zwaarwegend advies aan de betreffende professioneel begeleider en het bestuur van StiR.

De Klachtencommissie wordt ondersteund door een onafhankelijk secretariaat, dat wordt uitgevoerd door Wissenraet van Spaendonck. Met het digitale loket Klachtregeling.nl – waar klachten en geschillen online kunnen worden ingediend – wordt de klachtprocedure vereenvoudigd. Afhandeling van klachten kan daardoor efficiënt en professioneel plaatsvinden.

Als u meer wilt weten over de werkwijze van de Klachtencommissie, kunt u de procedure bekijken en/of hiernaast het reglement en de jaarverslagen downloaden.

Downloads

Download hier het reglement en de jaarverslagen.