Veelgestelde Vragen

Hier vindt u antwoord op de meest gestelde vragen rondom het indienen en de behandeling van klachten. Zoek hier het antwoord op uw vraag voordat u contact met ons opneemt.

  • Hoe kan ik een klacht indienen bij de Klachtencommissie?

    U kunt uw klacht indienen via deze website. Uw klacht kan door de Klachtencommissie pas in behandeling worden genomen, als uw klacht aan een aantal voorwaarden voldoet. Aan de hand van een aantal vragen kunt u zelf beoordelen of de Klachtencommissie uw klacht kan behandelen.

    Lees voor het indienen van uw klacht eerst de informatie over de commissie en de procedure.

  • Binnen welke termijn moet ik mijn klacht indienen?

    U moet uw klacht indienen binnen twee jaar nadat de ongewenste gedraging heeft plaatsgevonden waarover u een klacht wil indienen.

  • Hoe lang duurt het voordat de Klachtencommissie uitspraak doet over mijn klacht?

    Nadat de Klachtencommissie uw klacht heeft ontvangen, besluit zij binnen twee weken of behandeling van uw klacht zal plaatsvinden. Als een hoorzitting wordt gepland, ontvangt u daarvoor een uitnodiging. Na de hoorzitting ontvangt heeft u en de beklaagde een termijn van drie weken om de gesprekverslagen en het dossier in te dienen. Na verstrijken van deze termijn zal de Klachtencommissie in de regel binnen vier weken uitspraak doen.

  • Wanneer vindt er een hoorzitting plaats?

    Indien de Klachtencommissie uw klacht in behandeling neemt, worden u en de beklaagde uitgenodigd voor een hoorzitting en afzonderlijk gehoord. Tijdens deze hoorzitting kunt u uw klacht mondeling toelichten en reageren op het verweerschrift van de beklaagde.

  • Hoe verloopt een hoorzitting?

    Tijdens de zitting wordt uw klacht door de Klachtencommissie mondeling behandeld. U kunt uw klacht mondeling toelichten en reageren op het verweerschrift van de beklaagde.

    De zitting is niet openbaar; de Klachtencommissie bepaalt wie er ter zitting aanwezig mag zijn. U kunt zich door een jurist en/of vertrouwenspersoon laten bijstaan.

    Aan het eind van de zitting geeft de Klachtencommissie aan of zij voldoende informatie heeft om over uw klacht een oordeel te geven.

    Soms komen partijen ter zitting alsnog tot een oplossing.

  • Ik ben geen medewerker, stagiair, uitzendkracht of anderszins werkzaam geweest bij Zorg van de Zaak. Kan ik dan alsnog een klacht bij de Klachtencommissie indienen?

    Nee. De Klachtencommissie behandelt alleen klachten over personen die als werknemer, stagiaire, uitzendkracht of anderszins werkzaam zijn of werkzaam waren bij Zorg van de Zaak Netwerk als werkgever.