Over de Commissie

De Klachtencommissie behandelt klachten over een (verzuim)verzekeraar die al dan niet is aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars en zich heeft verbonden aan het Convenant en een Verzekeringsproduct aanbiedt of heeft aangeboden.

Her kan hierbij gaan om een klacht door of namens een klagende partij over het verzekeringsproduct van de verzekeraar.

De Klachtencommissie is onafhankelijk. De leden worden benoemd op basis van hun specifieke deskundigheid op het gebied van verzekeringen of andere relevante werkvelden.

De Klachtencommissie stelt naar aanleiding van de door u ingediende klacht een onderzoek in. Na het onderzoek geeft de Klachtencommissie een oordeel over uw klacht. Dit oordeel is een bindend advies aan de (directie van de) betreffende verzekeraar.

De Klachtencommissie wordt ondersteund door een onafhankelijk secretariaat, dat wordt uitgevoerd door Wissenraet van Spaendonck. Met het digitale loket Klachtregeling.nl – waar klachten en geschillen online kunnen worden ingediend – wordt de klachtprocedure vereenvoudigd. Afhandeling van klachten kan daardoor efficiënt en professioneel plaatsvinden.

Als u meer wilt weten over de werkwijze van de Klachtencommissie, kunt u de procedure bekijken en/of hiernaast het reglement en de jaarverslagen downloaden.

Downloads